Ambreiajul este o piesă importantă a vehiculului, care înză vă poate aduce mari probleme în caz că iese din funcțiune. Deși această piesă este mai longevivă, totuși ea poate fi clasată ca o consumabilă.

Un ambreiaj nu cedează brusc, înainte de a se defecta complet, acesta ne dă anumite semne pe care ar fi bine să le întelegem și să le interpretăm caatare. Astfel nu vă veți pomeni în situația când mașina se defectează în mijlocul drumului și nu veți fi nevoiți să duceți automobilul la service pe platformă, care la fel intuiește anumite cheltuieli.

Așadar, care sunt semnele care vă anunță că e timpul să vă gândiți la un schimb de ambreiaj?

În primul rând, dacă pedala ambreiajului își schimbă poziția, adică prinde de prea sus sau de mult prea jos, ar fi bine să vă adresați la service pentru o verificare. tot la acest punct se include și zgomotul care îl auziți când cuplați ambreiajul.

Dacă pedala de ambreiaj este moale sau tare, de vină este placa de presiune care incepe să cedeze, sau altceva din sistemul hidraulic. Asta înseamnă că dacă acționezi la timp scapi mai ieftin, dar este necesară o vizită în service.

Un alt semn este umezeala sub pedală sau la motor in zona pompei hidraulice. În acest caz, cilindrul hidraulic nu a cedat înca , dar își trăiește ulimile zie. Singurul lucru pe care poți să-l faci este să-l inlocuiesti cât mai repede până nu rămâi fără lichid și implicit fără pedala de ambreiaj.

Teoretic, intrarea in prima treaptă de viteză sau în marșarier ar trebui să se facă ușor, fără zgomote. Dacă nu mai intră ușor în treaptă sau cutia de viteze începe să scoate un zgomot straniu de parcă ”cârâie”, înseamnă că placa de presiune nu mai face față și nu decuplează ambreiajul complet de volantă.

Cea mai întâlnită situație este atunci când motorul se turează dar mașina nu accelerează. De vina este uzura ambreiajului peste limita maxima admisă. Acesta începe să patineze iar motorul nu mai este conectat perfect cu transmisia.

Pentru a prelungi viața ambeiajului trebuie să ai grijă de câteva lucruri:
– să nu stai niciodata cu piciorul pe ambreiaj atunci când mașina este în mișcare
– nu brusca ambreiajul la schimbarea treptelor de viteză
– nu ține ambreiajul apăsat și treapta întâi cuplată atunci când semaforul este roșu
– apasă întotdeauna pedala de ambreiaj până la capăt atunci când schimbi viteza

Comentarii