Nissan LEAF a debutat în anul 2009, la Salonul Auto din Tokyo, iar în data de 1 aprilie 2010, compania niponă a deschis caietul de comenzi pentru clienții din SUA și Japonia. Opt ani mai târziu Nissan a lansat a doua variantă a lui LEAF, una complet regândită și redesenată, care nu mai seamănă deloc cu vechiul model.

Acum, în showroom-ul dealerului din Chișinău putem admira cea de-a doua generație a celui mai vândut vehicul electric din lume. Noul LEAF a fost prezentat în anul 2018 și a primit o serie de schimbări radicale, noi trenuri de propulsie, un design regândit și tehnologii de ultimă oră.

Recent, noul Nissan LEAF a ajuns și în showroom-ul din capitală, acolo unde am plecat să îl vizităm și să vă povestim despre primile noastre impresii.

La prima vedere, vehiculul electric japonez îți dă o senzație plăcută datorită designului modern cu linii elegante și materiale de calitate la interior, care îi permite cu ușurință să își depășească concurenții. Desigur aici nu vorbim despre Tesla, BMW, Jaguar sau alte EV-uri ai producătorilor de modele premium. Pe piața locală avem de ales între LEAF, Renault ZOE și Kia e-Soul. Și dacă Kia se mai poate impune în această competiție, Renault reprezintă o adevărată dezamăgire, din cauza materialelor proaste și numeroaselor defectări chiar după câteva zeci de mii de kilometri rulați. Mai multe despre experiența cu un exemplar Renault ZOE citiți în test drive-ul nostru AICI.

Dar să revenim la LEAF. Modelul expus în salon se bucură de atenția clienților chiar din primele zile. Unul dintre clienții pe care l-am găsit studiind minuțios modelul ne-a declarat că își caută o a doua mașină în familie care ar fi condusă mai des de soția sa prin oraș. Iar un LEAF i se pare o variantă perfectă pentru necesitățile sale.

Varianta propusă spre cumpărare clienților din Moldova, este echipată cu un tren de propulsie alcătuit dintr-o unitate pe benzină care dezvoltă 150 CP și 320 Nm și o baterie cu capacitatea de 40 kWh.  Pentru sprintul 0-100 km/h, LEAF are nevoie de 7.9 secunde, iar viteza maximă înregistrează 144 km/h.

Autonomia mixtă conform ciclului WLTP, declarată de producător este de 270 de kilometri. Condus prin oraș, reprezentanții companiei declară că modelul ar putea oferi un parcurs de până la 389 de kilometri.

Noul Nissan LEAF vine la pachet cu o mulțime de opțiuni și tehnologii printre care: lumini de zi LED, jante din aliaj, sistem multimedia proiectat printr-un display cu diagonala de 7 inch, cheie inteligentă, senzori de ploaie și lumină, etc. Printre sistemele de siguranță de numără Intelligent Trace Control, Sistemul de Frânare de Urgență, care este capabil să recunoască pietonii și bicicliștii, Alertă trafic prin spatele vehiculului, Avertizare Unghi Mort, Avertizare în caz de părăsire involuntară a benzii, și multe altele.

Dacă este să vorbim de prețuri, vă informăm că, Noul LEAF este oferit în trei versiuni:
– ACENTA care pornește de la 30.900 euro
– N-CONNECTA de la 32.900 euro
– TEKNA de la 34.900 euro

În scurt timp, dealerul oficial DAAC Hermes va pregăti și un demo car pentru ca orice doritor să poată efectua un test drive al noului vehicul electric nipon.

Comentarii