Range Rover Evoque de prima generație a fost prezentat în anul 2011 și s-a bucurat de un succes deosebit inclusiv și în Republica Moldova. După șapte ani, în toamna lui 2018 producătorul englez scoate a doua generație a crossoverului premium care bucură fanii mărcii cu un design futuristic echilibrat și o mulțime de tehnologii de ultimă oră!

La sfârșitul săptămânii trecute, noul Evoque a ajuns și în salonul Land Rover Jaguar din Moldova, iar redacția noastră a mers astăzi să-l vadă și să cunoască cu ce ne uimește de această dată producătorul britanic.

Dacă prima generație a lui Evoque putea fi percepută ca un Range Rover Sport în miniatură, de această dată crossoverul preia elemente de design și gama de tehnologii de la modelul Velar, iar acest lucru se simte cel mai mult la interior.

Ei bine, nu o să stau să vă obosesc cu informații de rutină, care deja au fost scrise de toți, ci aș vrea să pun accent pe unele lucruri care mi s-au părut interesante și care merită să fie menționate. În primul rând este vorba despre consola centrală care a fost, cu excepția schimbătorului de viteze, preluată de la Velar. Aici găsim mai multe ecrane digitale cu touchscreen, la nivelul panoului de climatizare și a sistemului de infotainment.

O altă funcție inovativă care mi-a captat atenția este oglinda retrovizorie centrală care defapt include un display ce proiectează imaginea din spatele vehiculului transmisă de o cameră instalată pe acoperiș.

Deși în clasa compactelor, Evoque vine cu un sistem de tracțiune integrală îmbunătățit și dotat cu tehnologiile Active Driveline și Driveline Disconnect, pe lângă acestea este oferit și sistemul Terrain Response 2, care va asigura confortul la rulare pe orice suprafață de mers, chiar și când abordați un râuleț, cu o adâncime de până la 600 mm!

Personal, eu percep acest model ca unul dedicat mai mult sexului feminin și aici mămicile se vor bucura de cei 20 mm spațiu extra din spate, față de vechea generație, care va face mult mai comodă instalarea unui scaun pentru copil.

La exterior, deși a fost inspirat de la Velar, totuși au fost păstrate genele ADN ale Evoque-ului de prima generație. Exemplarul care l-am putut admira, este încălțat în jante cu diametrul de 21 de inch, dimensiuni generoase aș spune eu, dar care se încadrează perfect în aripi și asigură un clearence perfect pentru a putea parca comod în oraș sau a merge în condiții de offroad.

Prețurile pentru noul Range Rover Evoque în Moldova încep de la 33.800 de euro, pentru versiunea de bază cu motor diesel de 2.0 litri volum, cutie manuală și tracțiune față. Evoque-ul din pozele de mai jos care l-am admirat în noul salon al dealer-ului Land Rover Jaguar, reprezintă varianta D180 HSE, este echipat cu un motor diesel de 2.0 litri volum care oferă 180 de cai putere și lucrează în tandem cu o transmisie automată și un sistem de tracțiune integrală.

Pentru un astfel de exemplar, doritorii vor trebui să scoată din buzunar o sumă de 50.500 de euro. E mult sau puțin pentru un crossover premium, așteptăm să ne spuneți voi în comentarii!

Comentarii