Totul a început în anii ’70, dintr-o colaborare între Daimler-Benz AG şi Steyr-Daimler-Puch, însă nimeni nu se gândea atunci că rezultatul acestei conlucrări va intra în istorie! Chiar şi conceptul de atunci era nemaipomenit: combina abilități de off-road superioare cu siguranţa şi confortul unei maşini de şosea.

În anul 1975 s-a decis producţia lui G-Class, totodată s-a pus prima cărămidă la construcția unei uzine la Graz, Austria. În ziua de azi, 80% din maşinile iesite de pe linia de fabricaţie se află încă în uz.

Mercedes-Benz G-Class a fost lansat pe piaţă în anul 1979 şi era disponibil cu 4 motorizări, care ofereau între 72 şi 156 de cai putere. Primele modele erau de tip Cabriolet, cu ampatament scurt, sau Station Wagon, cu ampatament lung sau scurt. Modelul produs în Austria poartă numele G-Class din anul 1993.

De-a lungul timpului, Mercedes G-Class a îndeplinit numeroase roluri precum: maşină de pompieri, de poliţie sau ambulanţă. Ba chiar a fost folosit drept Papamobil.

În 1999, Mercedes-Benz G-Class a primit prima sa variantă AMG, iar aşa a apărut G55 AMG. Motorul său aspirat de 5,5 litri volum genera 354 de cai putere şi un cuplu maxim de 525 Nm. Viteza maximă era limitată electronic la 210 km/h. Transmisia automată în 5 trepte, şasiul, frânele şi sistemul de evacuare erau modificare pentru o performanţă sporită.

În 2002, noul G63 AMG atingea performanțe și mai mari. A fost primul model G-Class care oferea un motor V12 aspirat, capabil să dezvolte 444 CP şi 620 Nm dintr-o unitate cu capacitatea de 6,3 litri.

Doi ani mai târziu, în 2004, modelul G55 AMG Kompressor a crescut puterea. Oferit cu un motor V8 care producea 476 CP şi 700 Nm, Gelandewagen-ul realiza sprintul 0-100 km/h în doar 5,6 secunde.

La aniversarea de 30 de ani, în 2009, modelul a primit un upgrade semnificativ la interior, pentru a creşte gradul de confort la bord.

În 2012, a urmat o schimbare majoră. O nouă gamă de dotări interioare şi exterioare, printre care sisteme de confort şi siguranţă precum Distronic Plus şi asistent de parcare Parktronic.

Pentru prima dată, Mercedes G-Class a primit de la AMG motorul de pe legendara versiune G65 AMG, care l-a transformat în cel mai puternic model off-road din lume. Propulsorul de 6.0 litri volum V12 Bi-turbo producea 612 cai putere şi 1000 Nm cuplu. Totodată, exista şi varianta G63 AMG, cu un V8 biturbo de 5,5 litri volum care producea 544 CP şi 760 Nm.

În 2017, modelul cu numărul 300.000 a ieşit de pe linia de producţie de la Graz – un model Mercedes G500 albastru cu interior de piele neagră.

O nouă eră a pornit în anul 2018. Noul Mercedes G-Class a fost prezentat în premieră la Salonul Auto de la Detroit. Exteriorul a urmat tradiţia de succes stabilită de primul model, însă interiorul a fost complet remodelat. Noul model a primit cele mai noi sisteme de asistenţă şi siguranţă disponibile în oferta celor de la Mercedes, dar şi o îmbunătăţire a sistemului de tracţiune integrală, cu o nouă suspensie, programele de condus Drive Select şi trei diferenţiale.

Comentarii