Mercedes-AMG a oferit la sfârșitul acestei săptămâni o serie de informații tehnice care vizează noul său motor turbo în patru cilindri cu capacitatea de 2.0 litri volum, care a primit indexul M139.

Noul propulsor va fi disponibil pe gama de modele Mercedes-AMG în două versiuni. Ce mai potentă variantă va avea indicativul S și va genera un maxim de 421 de cai putere la 6.750 de rotații pe minut, în timp ce cuplul maxim este de 500 Nm și este atins între 5.000-5.250 de rotații pe minut! Presiunea maximă de încărcare este de 2.1 bari.

Grație acestor performanțe, M139 devine cel mai puternic motor cu patru cilindri construit vreodată în producție de serie. unitatea este cu 41 CP mai puternică decât cea mai performantă versiune a motorului M133, care genera 380 CP și se regăsește pe actuala generație a modelului Mercedes-AMG A45.

Între timp, versiunea de bază a noului motor generează 387 de cai putere la 6.500 de rotații pe minut și un cuplu maxim de 480 Nm între 4.750-5.000 de rotații pe minut. Această variantă are o presiune maximă de încărcare de 1.9 bari.

Indiferent de versiune, motorul oferă până la 7.200 de rotații pe minut, iar masa acestuia este de 160.5 kilograme.

Mercedes-Benz nu a anunțat oficial ce modele se vor echipa cu noul motor, însă este de așteptat ca acesta să debuteze pe noua generație Mercedes-AMG A45, pentru care constructorul german a publicat deja o serie de teasere și care va fi prezentată în cursul acestui an.

Ulterior, unitatea de propulsie ar putea fi disponibilă și pe versiunea de serie a conceptului Mercedes-Benz GLB, un SUV cu 7 locuri care urmează să fie prezentat în această vară.

Comentarii