Zu den Highlights des neuen Antriebsintegrationszentrums (AIZ) zählen Prüfstände mit hochpräziser Drehmomentmessung direkt an den Rädern des Fahrzeugs (Bild) sowie ein Prüfstand mit Klimahöhenkammer.

Mercedes-Benz înscrie o nouă filă în istoria sa cu un anunţ pe puţin surprinzător. Germanii renunţă la motoarele cu şase cilindri amplasaţi în V în favoarea unei construcţii L, adică în linie, configuraţie care la ora actuală o mai păstrează doar BMW-ul!

Nu ştiu dacă îi putem acuza de plagiat sau poate sunt în criză de idei, dar conducerea de la Mercedes-Benz se pare că a obosit să inventeze ceva absolut nou aşa că îşi plagiază concurenţii. Mai întâi au fost SUV-uri în caroserie de coupe, GLE Coupe şi GLC Coupe, modele care rivalizează cu X6 şi X4 de la BMW, apoi a urmat E-Class All-Terrain, ce intră în luptă cu Audi A6 allroad şi Volvo V90 Cross Country, în viitor vom vedea clasa X, rivalul lui Volkswagenul Amarok, există şi concepte în proiecte, care să atenteze la o felie din segmentul deţinut de Tesla Motors şi într-un final, Mercedes-Benz îşi regândeşte gama de motoare!

Deci, constructorul de automobile cu sediul la Stuttgart intenţionează să îşi revizuie complet unităţile cu patru, şase şi opt cilindri, scrie automarket.ro. Investițiile sunt de ordinul miliardelor de euro, iar roadele vor putea fi culese încă de anul viitor, când Mercedes pregătește înlocuirea motoarelor actuale cu unele complet noi.

Mercedes-Benz Vierzylinder-Benzinmotor, M264 // Mercedes-Benz four-Cylinder engine, M264
Mercedes-Benz Vierzylinder-Benzinmotor, M264 // Mercedes-Benz four-Cylinder engine, M264

Structura viitoarelor propulsoare va presupune cilindri cu o capacitate de 0.5 litri (acelaşi volum ca şi BMW). Vor exista motoare cu patru, șase și opt cilindri, iar cea mai importantă noutate este aceea că unitatea cu șase cilindri va fi una în linie, nu în V, așa cum eram obișnuiți să vedem până acum la Mercedes.

Motoarele cu patru cilindri au început deja să își facă loc în gama de modele, iar cel mai bun exemplu este dieselul de 2.0 litri, care îl înlocuiește pe cel de 2.2 litri. Este mai ușor și mai compact, un plus fiind şi construcţia din aluminiu. Unitatea beneficiază de o tehnologie complet nouă: un mic motor electric pe bază de curea, de 48V, care înlocuiește alternatorul tradițional. Acesta ajută la repornirea mai rafinată a motorului atunci când folosiți sistemul start-stop. Motorul poate ajuta în situații solicitante și poate recupera energia mult mai eficient. De asemenea, va ajuta la menținerea unei viteze constante, oprind complet motorul. Noile motoare cu patru cilindri vor putea livra 134 de cai putere pe fiecare litru, ceea ce le face capabile să ajungă chiar și până la 268 de cai putere.

Motoarele cu șase cilindri.
Motoarele cu șase cilindri vor fi acum în linie și vor avea o capacitate de 3.0 litri, nu mai scriu cu cine se aseamănă aici. Ele vor beneficia de un compresor electric și de un generator integrat. Audi a folosit pentru prima dată un compresor electric și acum se pare că ideea le surâde și celor de la Mercedes pentru viitorul motor CDI de 3.0 litri (tot plagiat). Unitatea va dezvolta astfel 308 cai putere și va fi cel mai puternic agregat diesel de 3.0 litri produs de Mercedes.

Această tehnologie permite suplimentarea presiunii la un nivel redus de rotații, pentru că un asemenea compresor electric accelerează la 70.000 de rotații în doar 300 de milisecunde. Ce simte șoferul? Un răspuns mult mai rapid din partea dieselului și lipsa unui lag turbo.
În cazul motoarelor pe benzină cu șase cilindri în linie, Mercedes încearcă o electrificare cu o arhitectură de tip ”mild hybrid”. Motorul electric care acționează și pe post de generator se află amplasat între propulsorul cu combustie internă și transmisie. El poate asista motorul clasic la plecarea de pe loc sau în condițiile unei accelerări puternice. El poate recupera energie și o poate folosi pentru a ține în viață sistemele auxiliare și pentru a completa resursele.

Mercedes-Benz
Mercedes-Benz

Mercedes susține că acest motor electric poate ajuta cu 20 de cai putere și chiar 220 Nm în plus. Germanii se laudă cu faptul că un asemenea agregat pe benzină cu șase cilindri oferă performanețele unuia cu opt. De asemenea, Mercedes ne spune să ne așteptăm la o putere maximă de 408 cai și 500 Nm pentru un astfel de motor.

Motoarele cu opt cilindri.
Noile motoare cu opt cilindri vor fi de fapt niște versiuni mai cuminți ale unității de 4.7 litri. Bineînțeles, configurația V8 va fi păstrată. El va livra 476 de cai putere și 700 de Nm pentru mașinile cu indicativul 550 înscris pe capotă. În acest caz, noutățile introduse de Mercedes ar fi o cilindree mai mică și funcția de dezactivare a cilindrilor, capabilă să oprească patru dintre ei.

De reţinut că motoarele cu șase și opt cilindri ar urma să își facă apariția în vara anului viitor, pe faceliftul lui Mercedes Clasa S.

183144l

Mercedes-Benz Sechszylinder-Benzinmotor M256 // Mercedes-Benz six-cylinder engine M256. Engine cross section
Mercedes-Benz Sechszylinder-Benzinmotor M256 // Mercedes-Benz six-cylinder engine M256. Engine cross section
Mercedes-Benz Sechszylinder-Dieselmotor, OM656 // Mercedes-Benz six-cylinder diesel engine, OM656
Mercedes-Benz Sechszylinder-Dieselmotor, OM656 // Mercedes-Benz six-cylinder diesel engine, OM656
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz Sechszylinder-Benzinmotor M256 // Mercedes-Benz six-cylinder engine M256. Engine cross section
Mercedes-Benz Sechszylinder-Benzinmotor M256 // Mercedes-Benz six-cylinder engine M256. Engine cross section
Mercedes-Benz V8-Biturbo-Benzinmotor, M176 // Mercedes-Benz V8-biturbo engine, M176
Mercedes-Benz V8-Biturbo-Benzinmotor, M176 // Mercedes-Benz V8-biturbo engine, M176

Comentarii