Circ nu altceva! După ce au stimulat importul şi înmatricularea unor rable vechi şi obosite, favorizându-le cu o reducere de 70% pentru plasarea în regim vamal, acum un grup de deputaţi vrea să se revină la regula veche, cea de neadmitere în import a vehiculelor cu o vechime de peste 7 ani.

Pretextul acestui proiect de lege, după care se conduc deputaţii ar fi gradul mediu înalt de uzură a mijloacelor de transport auto, deja existente în Republica Moldova, dar și practica pe larg răspândită de introducere a mașinilor la mâna a doua în țara noastră. Aceeaşi autori,  motivează că, „potrivit datelor statistice, doar în anul 2016 au avut loc în jur de două mii de accidente soldate cu aproape 250 de decese și traumatisme pentru aproape 2.400 de persoane. Din totalul acestor accidente, o bună parte se datorează stării tehnice proaste și vechimii mijloacelor de transport implicate.”

Nu viteza, nu şoferii beţi, nu lipsa culturii şofatului, ci starea tehnică a automobilelor! Deputaţii nu s-au întrebat cine admite în trafic maşinile „în stare tehnică proastă” şi nici nu am auzit să se împotrivească vămuirii celor peste 18.000 de automobile „vechi”. În schimb au venit cu ideea de a schimba regula invers, încă odată, de la 10 la 7, la patru ani distanţă de la modificarea limitei maxime de la 7 la 10 ani.

Ca de obicei, nu se fac propuneri pentru a facilita importul de maşini noi, ci se introduc tot felul de limitări, bineînţeles, cu iz de nobleţe.

Asemenea prevedere a fost propusă într-un proiect de lege elaborat de un grup de deputați, încă în decembrie 2016. Astăzi, Guvernul a examinat avizul asupra documentului și a comunicat că nu-l susține. Totuși, ultimul cuvânt în acest sens îl va avea Parlamentul, când proiectul va fi examinat în plen.

Peste 400 de milioane de lei a câştigat statul din vămuirea cu reducere de 70% a maşinilor „străine”

 

Comentarii