Compania Skoda a declarat recent că pregătește un model absolut nou care va primi caroseria hatchback și va fi numit Scala. Noul vehicul vine să înlocuiască varianta Spaceback a lui Rapid, în gama de modele a producătorului ceh.

Odată cu apariția sa, Skoda Scala, va introduce o nouă filosofie de design și va prelua o serie de tehnologii de la Grupul Volkswagen, pentru a deveni un rival potent al modelului Golf.

Așadar, Scala este primul model al constructorului de la Mlada Boleslav construit pe platforma A0 MQB a Grupului Volkswagen. Hatchback-ul va oferi gabarite generoase pentru un hatchback, unde lungime este de 4.362 mm, lățimea de 1.793 înălțimea de 1.471 mm. Ampatamentul vehiculului va număra 2.649 de milimetri.

Constructorul ceh menționează că Scala va beneficia opțional de faruri și stopuri Full-LED și că acesta va fi primul model Skoda cu indicator dinamic pentru stopuri. Iar sub bara de protecție din spate, se va găsi un cârlig de tractare retractabil care va putea fi ascuns prin apăsarea unui buton.

La capitolul interior, automobilul oferă opțional sistemul Virtual Cockpit disponibil cu un display de 10.25 inch, în timp ce sistemul de infotainment va fi proiectat cu ajutorul unui ecran cu diagonala de 9.2 inch.

Gama de motorizări pentru noul Skoda Scala va fi alcătuită din cinci motoare, dintre care trei pe benzină, un diesel și, spre sfârșitul anului 2019, o versiune cu gaz natural compresat (CNG). Toate unitățile respectă standardul de emisii Euro 6d-TEMP, au injecție directă, tehnologie Start-Stop și sisteme de recuperare a energiei la frânare.

Motorul pe benzină TSI de 1.0 litri volum va fi propus în două versiuni de putere: de 95 CP cu cutie de viteze manuală cu 5 trepte și cu 115 CP cu cutie de viteză manuală cu 6 trepte în standard, sau opțional cu o cutie DSG cu 7 trepte. La fel va exista și un benzinar TSI de 1.5 litri volum, care va oferi 150 CP, cuplat la o cutie manuală cu 6 trepte sau una DSG cu 7 trepte.

Cei ce vor opta pentru un propulsor pe motorină, se vor alege cu un motor TDI de 1.6 litri volum, care dezvoltă 115 CP și 250 Nm. Acesta va lucra în tandem cu o cutie manuală cu 6 trepte în versiunea standard, sau cu o cutie DSG cu 7 trepte disponibilă opțional. Unitatea va fi dotată cu un convertor catalitic cu AdBlue.

Cel ce va apărea mai târziu, motorul cu gaz natural compresat G-TEC de 1.0 litri volum, va livra 90 de cai putere și va fi disponibil exclusiv cu o cutie de viteze manuală cu 6 rapoarte.

Utilizarea platformei A0-MQB a Grupului Volkswagen a permis cehilor să implementeze numeroase sisteme de siguranță, printre care se numără Side Assist, care avertizează șoferul de apropierea de la 70 de metri a unui vehicul din spate care vrea să depășească. Alte sisteme care se vor regăsi pe noul model sunt: Rear Traffic Alert, Adaptive Cruise Control (ACC), Park Assist, Crew Protect Assist ( acesta închide geamurile și tensionează centurile în cazul unui impact iminent) și Multi-Collision Brake. Majoritatea sintre acestea sunt opționale, singurele sisteme disponibile în standard fiind Lane Assist si Front Assist.

Skoda Scala va fi primul automobil al mărcii conectat permanent la internet prin tehnologia eSIM care oferă conexiune 4G, iar software-ul și hărțile vor putea fi actualizate over-the-air (OTA), fără vizite suplimentare la service.

Prezentarea oficială a noului model va avea loc până la sfârșitul anului 2018, iar livrările vor începe în prima jumătate a anului 2019.

Comentarii